Ansvarlighed
Det grønne kort
I 2022 indførte vi for første gang Det Grønne Kort, som et tillæg til vores sponsoraftaler. Med tilægget underskrives en klausul, som skal være udgangspunktet for en fælles indsats, der skal sætte fokus på menneskerettigheder, inklusion og mangfoldighed.
Med ”Det Grønne Kort” forpligter vi hinanden på fire punkter:
Lige rettigheder for alle
Nultolerance for krænkende adfærd
Nedbrydelsen af tabuer
Udvis sportsmanship
Vi håber på, at det kan sætte nye standarder for sponsorsamarbejde mellem virksomheder og klubber, men vigtigst af alt skal det støtte op om den vigtige sag. Det Grønne Kort indføres fremadrettet som en fast del af Peter Larsen Kaffes sponsoraftaler.
Lyt med, se med og vær' med!
Mediano
Historien om da Viborg fik det grønne kort
Lyt med når marketingchef for Peter Larsen Kaffe, Lars Aaen Thørgersen i dialog med Peter Brüchmann snakker om Det Grønne Kort.
Mediano
En samtale med Morten Jensen, Viborg FF
Her kan du møde Viborgs direktør, Morten Jensen, der i snart 24 år har holdt Viborg i og omkring toppen af dansk fodbold.
TV Midt Vest
Ja til sportsmanship og nej til krænkende adfærd
Sammen med hovedsponsoren Peter Larsen Kaffe har superligaoprykkeren formuleret et etisk regelsæt, som parterne kalder Det Grønne Kort.
Vi står sammen om Det Grønne Kort
Interesseret i at være en del af fællesskabet?
Send os en mail med dine oplysninger, så vender vi tilbage snarest muligt.